menu close menu

Sexy billen – 5 Bootyful workouts van Zumba Oostende

5 oefeningen voor sexy billen

5 eenvoudige workouts sexy butt zumba fitness billen

Je merkt het overal, in de hitparade en in selfies die de hashtag #belfie krijgen op twitter. Omdat Kim Kardashian en J-Lo ook trots op hun achterwerk zijn, werd 2013 het jaar van het achterwerk gebombardeerd door CNN. We kunnen dan ook stellen dat een land als de VS in de ban van de bilspier is.

We zijn als de bliksem op zoek gegaan naar oefeningen om je billen te verstevigen en we leggen nu een lijstje voor van beeldhouwen, liften en rompschudden, allemaal oefeningen die je bilspieren zullen doen warmlopen, en veel bekijks doen krijgen.

Hurken

squats booty shaping zumba fitness

Dit is echt bedoeld om je billen in vorm te krijgen. Sta recht, maak je lang en spreid je benen tot schouderbreedte. Buig door je knieën waardoor je lichaam in een lagere positie komt, zorg ervoor dat je knieën niet verder dan je tenen komen. Dat helpt om je heupen naar achter te krijgen. Als je problemen hebt met deze houding, dan kun je proberen om met een medicijnbal in je rug tegen de muur te staan. Buig naar beneden terwijl je de bal tussen je rug en de muur in houdt, en hou je knieën in het oog.

Buigend hurken

curtsy squats zumba fitness oostende belfie

Dit is echt het summum van het hurken. Behalve de bilspieren worden hierdoor ook de buitenste dijspieren en de quadriceps getraind. Kruis één been achter het andere alsof je een buiging doet. Breng het achterste been helemaal tot op de grond. Let er op dat je het voorste been niet draait terwijl je dit doet. Herhaal deze oefening met het tegenovergestelde been.

Hef je heupen omhoog

hip lift zumba fitness oostende sexy butt billen

Na een paar staande oefeningen volgen nu een paar grondoefeningen als tussendoortje. Maar echt rusten doe je niet met deze heupoefening. Lig op de rug met je armen naast je lichaam als hefboom. Hef je heupen op en hou dit één tel vast (of langer als je wil), en kom terug naar beneden. Als extra uitdaging strek je een been naar boven terwijl je de heupen omhoog heft. Door dit veel te doen wordt dit perfect!

Al staande je been opheffen

standing leg lift raise zumba oostende sexy butt

Deze beweging is goed voor je billen en buikspieren. En wie wil er geen sterke buikspieren in combinatie met strakke billen? Ga staan met je benen 15 cm. uit elkaar en breng je gewicht op je rechterbeen. Stabiliseer je belangrijkste rug- en buikspieren en hou je vast aan een stoel of een reling indien nodig. Hef je been op, en hou deze houding enkele tellen vast. Zet je been terug op de grond en herhaal dit.

Hef je been op

butt toning zumba fitness leg lift oostende

Als je op zoek bent naar oefeningen die specifiek op de billen gericht zijn, dat is dit een oefening voor jou. Begin met handen en voeten op de grond, zet je handen onder je schouders, en je knieën onder je heupen. Hef één been op, en hou je gebogen in een hoek van 90 graden, en knijp je bilspieren. Breng de knie terug op de grond, en begin opnieuw.

bron: Zlife – Erika Chassner

sexy butt zumba fitness oostende

2 augustus, 2014 | Life en Style, nieuws, Zumba fitness | Reacties uitgeschakeld voor Sexy billen – 5 Bootyful workouts van Zumba Oostende

Comments are closed.

UA-39379048-2